Nimeni on Olavi Eskola, ja olen tämän JUUREVAA -sivuston perustaja.

Sivuston slogan on:  ääni äänettömälle, kanava kanavattomalle.

Olen ollut uskossa Jeesukseen vuodesta -72. Jumalan valtakunnan työssä vuodesta -76, ensin kotimaassa eri seurakunnissa, sitten vuodesta -86 lähetystyössä Espanjassa, espanjalaisten parissa. Jäin kymmenen vuotta sitten eläkkeelle, mutta - mihinkäs koira karvoistaan pääsee - sen jälkeenkin vielä eturintama kutsui. Nyt viime vuodet lähetystyön suhteen ollaan oltu huoltojoukoissa, mutta eturintamaa löytyi vielä eläkeläiselle täältä kotimaastakin.

Kirjat, ja tietysti ennen kaikkea kirjojen KIRJA, on uskoontulostani lähtien minua ”nälättänyt ja janottanut”, eli olen ollut kova lukemaan.

Jossakin vaiheessa lukemisen rinnalle tuli kirjoittaminen.  Aluksi kirjoitin sinne, minne monet muutkin kirjoittaa, - pöytälaatikkoon. Se ei kauan tyydyttänyt, tarjosin kirjoituksiani Espanjan pikkukylästä  vuorten keskellä, Baskimaan konfliktialueelta yms. matkakertomuksiani eri lehdille, ja katso, ihme tapahtui, niitä julkaistiin. Mielipidepalstoilla otin kantaa ja sain aikaan keskustelua, se rohkaisi. Lopuksi uskalsin tarjota ensimmäsen kirjani käsikirjoitusta kustantajalle.  Oli voimakas kokemus pitää käsissä kirjoittamaani kirjaa.

Vuosien varrella kirjojani on julkaistu muiden toimesta useampia, joitakin olen kustantanut itse. Pöytälaatikkoon kirjoittaminen on pitemmän päälle uuvuttavaa, sieltä ei palautetta saa. Uskon jokaisen kirjoittavan ihmisen kirjoittavan, koska hänellä jotakin sanottavaa, jonka toivoisi muidenkin lukevan. Tietysti on kirjoituksia, joiden paikka on pöytälaatikko, tai vieläkin syvemmällä, kirjoituspöydän alla olevassa roskakorissa, ei julkisuudessa. Lohdutan sinua rakas kirjoittava ystäväni, se paikka, johon suurin osa kirjoituksistani on päätynyt, on pöytälaatikkoakin alempana oleva roskakori.

Samalla minun täytyy tunnustaa, että en ole vielä onnistunut kirjoittamaan suurta bestselleriä, myyntimenestystä, mutta kirjoista tullut palaute on ollut yhtä tärkeää, jollei tärkeämpääkin kuin myytyjen kappaleiden määrä.

Minulle kirjoittaminen on työläs ja monivaiheinen prosessi. Palkka tulee kuitenkin siitä, kun joku sanoo: ”En malttanut laskea kirjaa kädestäni ennen kuin olin lukenut sen loppuun”, tai, ”tulin uskoon luettuani kirjasi”, tai, ”murruin kyyneliin kirjaa lukiessani, se oli niinkuin omaa elämääni”.

Olen vuosikymmenien aikana julistanut evankeliumia monissa seurakunnissa. Niissä kuulijoista suurin osa on ollut uskovia. Suurin ”kuulijakunta” minulla on kuitenkin ollut kirjojeni lukijat, ja olen varma; niiden kautta olen saavuttanut eniten niitä, jotka evankeliumia eniten tarvitsevat, kääntymättömät ihmiset.

Siksi uskon kirjoitettuun sanaan. Sanotut sanat tuuli vie, mutta kirja kulkee vuosia ja vuosikymmeniä omia teitään.

Aivan kuin osoitukseksi edellä sanotusta, kirjakauppa JUUREVA julkaisee perustamisensa kunniaksi C.Skovgaard-Petersenin 100 vuotta vanhan kirjan: VIIMEISTEN AIKOJEN MERKIT.

Olen lukenut paljon kirjoja viimeisistä ajoista, ne ovat menneet jälkeä jättämättä, mutta Skovgaard-Petersenin  kirja on tehnyt minuun voimakkaan vaikutuksen.  Kirja on lisännyt uskoani Jumalan sanaan. Skovgaard-Petersen kirjoittaa sata vuotta sitten monista asioista, ”nämä täytyy vielä tapahtua”,  minä tänään näen juuri ne asiat kirjaimellisesti täyttyneenä.

Kirjan ajatukset Jeesuksen toisesta tulemuksesta ja antikristuksen ajoista poikkeavat yleisesti omaksutuista käsityksistä. Kirjoittajalla on laaja historian tuntemus juutalaisen ja muiden kansojen historiasta sekä poliittisesta kehityksestä. Hän perustelee profeetalliset tulevaisuuden kehysviivat Jumalan Sanalla ja historian opetuksilla.

Tämä juuri on JUUREVAN tarkoitus, antaa ääni äänettömille, niillekin, joiden äänen ja sanoman ajan aallot ovat vaientaneet, mutta joilla kuitenkin on sanoma tälle ajalle.

Kun kohdalle sattuu, JUUREVA pyrkii nostamaan unohduksen haudasta profeettojen äänen kuultavaksi tänä viimeisten aikojen viime hetkillä.

Ja lopuksi, JUUREVAN toinen tehtävä.

Joku on sanonut: ”Kirjoittamaan oppii vain kirjoittamalla”.

Uskon että on monia, jotka harrastavat kirjoittamista, mutta pöytälaatikkoon.

Rohkeus ei ole riittänyt tarjota kirjoitusta kustantajalle. JUUREVA pyrkii olemaan kanava tällaisille kanavattomille.

Ota yhteyttä jos koet, että sinulla pöytälaatikossa jotakin, jonka paikka ei ole siellä.

Raamattu sanoo:”Tutkikaa kaikki, ja pitäkää se mikä hyvää on”.

Pyrimme rakentamaan lukijapiirin, joka maistelee ja tutkii vastaanotetut kirjoitukset, onko niissä sanomaa ja missä hengessä ne on kirjoitettu, kuten myös niiden muodon ja tyylin.

Jos sinulla sanottavaa, älä kompastu muoto- ja tyyliseikkoihin, niiden puutteiden alta voimme yhdessä kaivaa esille sen sanoman, joka sinulla on, ja saada äänesi kuuluville.

Tervetuloa juureksi JUUREVAAN.

Olavi Eskola